eCustomer Service länkar ni enkelt till er webshop eller er hemsida. Via kundforumet får era kunder en väg in till er kundtjänst. Flödet går att styra utifrån vilken typ av fråga kunden har och kunden kan också söka bland vanliga frågor och svar. Kundtjänst hanterar dialogen i ett eget gränssnitt och säkerställer att inga ärenden trillar mellan stolarna. Utseendet anpassar vi självklart utifrån er grafiska profil.
Vägled kunden rätt beroende på typ av fråga kunden har, och tillse att frågan landar rätt i er organisation. I C-care kan ni skapa kategorier av ärenden och vanliga frågor och svar visas i anslutning till kundens fråga, på så sätt kan många frågor direkt besvaras i forumet.
Ett gemensamt verktyg där er kundtjänst hanterar ärenden minskar personberoendet, styr ärenden rätt hos er, samt säkerställer att inga ärenden faller mellan stolarna. Här kan kundtjänst också lägga upp mallar för svar på likartade frågor, bifoga filer att skicka kunden, tillsammans med andra smarta funktioner.
Ofta kan det vara en fördel att koppla ärenden till en befintlig kund, våra utvecklare hjälper er gärna att t ex autentisera kunden, hämta orderhistorik eller kundengagemang och koppla ärenden till dessa. Tar vi detta ett steg vidare bygger vi ett slags "mina sidor" där kunderna kan se sina engagemang, ärenden och dialog med er.
Tidigare frågor och svar är utmärkt grund för att successivt bygga en bas där kunden, men även er kundtjänst, finner svar på återkommande frågeställningar.